V šestém dílu seriálu Adresář POV si přiblížíme TÍSŇOVOU PÉČI a KRIZOVOU POMOC. Tyto služby jsou určeny pro ty, kdo si neví v náhle nastalé situaci sami rady nebo potřebují rychlou podporu a pomoc někoho druhého. Obě upravuje Zákon 108/2006 Sb., o sociálních službách.

Tísňová péče se poskytuje v domácnosti klienta či jiném zvoleném místě a je prováděna prostřednictvím zařízení podobného mobilnímu telefonu s jednoduše ovladatelným tlačítkem, které je potřeba mít vždy při sobě.

Bude se hodit především v případě, kdy hrozí velké riziko zhoršení zdravotního stavu nebo ohrožení života. Funguje tak, že klient v krizové situaci (např. při pádu či nevolnosti) pomocí tlačítka kontaktuje centrálu, na kterou je zařízení napojeno, a tam mu odborný personál zprostředkuje vhodnou pomoc v podobě kontaktování rodiny, lékaře, záchranné služby, hasičů a podobně.

Služba je poskytovaná za úhradu a k dispozici klientům je 24 hodin denně. Kontakty na její poskytovatele naleznete v našem Adresáři zde

Krizová pomoc je k dispozici v případě, kdy nedokážete vyřešit svou životní situaci vlastními silami a potřebujete podporu odborníka. Tato služba může probíhat osobně, nebo na dálku přes telefon či videohovor, popřípadě chat. Kromě ambulantních variant je k dispozici i možnost ubytování.

Krizová pomoc se poskytuje bez úhrady.

Některé kontakty na tuto službu najdete v našem Adresáři zde

Máte zkušenost s poskytovatelem těchto služeb, který není v našem Adresáři uvedena? Napište nám nebo zavolejte a rádi ji do nabídky přidáme.